reklama

Čierny chlpatý jazyk

Nenápadne som sa rozhliadol okolo seba, či som jediný, kto to tam vidí. Vyzeralo to tak, i keď najmä preto, že väčšina spolužiakov srdečne kašľala na zadanú úlohu. Ja, starý poctivec (slovo "starý" je v kolektíve dvadsaťročných smutne primerané), som bol za svoju snahu potrestaný tým kurióznym slovným spojením, s ktorým som si nijako nevedel poradiť. Drgol som preto do spolužiaka s otázkou, či aj v jeho knihe je to isté. Bolo. Už mi to nedalo a cez pol triedy som zahulákal, aby ma vyučujúca počula: "Ten čierny chlpatý jazyk, to myslia doslovne, alebo je to nejaká fráza?"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: Stock.xchng)

Nie som typ človeka, ktorý má doma Zdravovedu zlistovanú do formy šalátového vydania a podchvíľou na sebe nachádza symptómy najhrôzostrašnejších chorôb. Čo je naozaj šťastie, pretože na anatómii sme preberali skutočne desuplné stavy. Zato však trpím príliš živou predstavivosťou a z neznámych príčin som si občas symptómy najrôznejších stavov predstavoval na sebe, a nie na bezmenných imaginárnych pacientoch. Otvorené zlomeniny, prítulné črevné parazity, amputácie, potrhané črevá... a ďalšie dôvtipné ochorenia, ktorých definícia by zabrala priveľa miesta a som si istý, že sami dokážete prísť na niečo dostatočne príšerné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale - čierny chlpatý jazyk? Navyše ako vedľajší účinok užívania antibiotík? Nejako mi to nešlo do hlavy, najmä preto, že bola plne zamestnaná predstavou, aký je to asi pocit, mať v ústach chlpatý jazyk. Svoj, podotýkam. A ako si s tým poradiť? Viete si predstaviť, že okrem oblastí, ktoré si bežne holíte, smelo vyplazíte jazyk do zrkadla a zopár zručnými ťahmi ho zbavíte nežiadúceho ochlpenia?

Moja neovládateľná predstavivosť ma začala bombardovať značne šialenými situáciami:

On a ona pri mesiačiku. Romantická nálada. Ona ho pohladí po líci a roztúžene zašepká: "To tvoje strnisko na jazyku je tak sexi!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Partia pipiniek na káve v Auparku. Jedna sa ozve: "A vyskúšali ste už ten depilačný krém s jahodovou príchuťou?" Druhá nonšalantne odvetí: "Jahodová je už totálne out, ja bežne používam pistáciovú s aloe vera."

Nešťastná dievčina píše do poradne ženského časopisu: "Poraďte mi, prosím. Môj priateľ si odmieta holiť jazyk a mňa to veľmi šteklí pri bozkávaní. Navyše si myslím, že je to nehygienické, ale on tvrdí, že s nápadom holiť si jazyk prišli len výrobcovia žiletiek, ktorí na tom chcú zarobiť..."

Manželská hádka. Muž kričí: "Ako mi vysvetlíš, že sme obaja čiernovlasí, ale to dieťa má ryšavý jazyk?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne sa mi podarilo upútať pozornosť vyučujúcej, ktorá sa namiesto ampicilínu zaoberala hodnotením najnovšieho vývoja v seriáli Neighbours. Keď som ju presvedčil, aby sa zamerala na problém chlpatého jazyka, vysvitlo, že to nie je doslovne chlpatý jazyk, akurát na pohľad tak pôsobí. Dosť sa mi uľavilo a už celkom pokojne som prešiel na ďalšiu skupinu liekov, ktoré sa napríklad používajú na... Vianočnú chorobu?

Zacapol som učebnicu a s chuťou som sa zapojil do procesu rozvrátenia vyučovania. A doma som si len tak akoby mimochodom skontroloval jazyk. Len pre istotu.

Marek H. Eliáš

Marek H. Eliáš

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hyena je hyena je hyena. Zoznam autorových rubrík:  KlokaNovinyŠpitálske zážitkyPrírodopisPanic RoomAktuálneDivnosprávy(Ne)KultúraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu