reklama

O kufor viac

Naozaj je to všetko? Rozhliadam sa okolo, ale hocikam mi padne zrak, všetko nesie na sebe neviditeľnú nálepku: toto balím do ruksaku. Na zemi ležia dva hladne rozďavené kufre. No, hladné... Jeden je presýtený, druhému škvŕka v bruchu. Sakra, neodhadol som to. No čo, musím to nejako zvládnuť. Možno niekde existuje sila, ktorá by ma donútila všetko prebaľovať, ale obávam sa, že momentálne je na mňa prikrátka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: Stock.xchng)

Nie je to tak dávno, čo sa moja existencia z celého bytu zmrštila na povolených dvadsať kilogramov v kufri. Bolo v tom čosi desivé - tridsať rokov života a všetok majetok som vtesnal do jedného kufra a jedného ruksaku. Cítil som sa... čudne. Ako bujón v kocke, skoncentrovaný na maximum, pripravený na prevoz a potom len hodiť do vody.

Po desiatich mesiacoch prišiel čas znova koncentrovať. Jeden kufor a nadovšetko verný ruksak pôjdu so mnou, obzrieť domovinu, nehorázne sa obžrať na Vianoce, vystískať rodinu, stráviť s ňou dostatočne dlhý čas, aby sme si začali liezť na nervy, zvítať sa so psom a bojovať so slzami, keď budem znovu odchádzať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lebo druhý kufor tu ostáva. Ten natrieskaný, v ktorom sú sandále, plážová osuška, striptérska garderóba a adaptéry na austrálsku elektrinu. Kufor uskladním u kamaráta, u ktorého som pred tými pamätnými desiatimi mesiacmi bojoval s pásmovou chorobou a nedôverčivo poškuľoval po palmách, či sú skutočné. Uterák, ktorý som si uňho svojho času zabudol, sa mi do natrieskanéh kufra nezmestí. Pôjde so mnou a potom naspäť. 

Pootĺkam si nohy na oboch kufroch, ktoré mi stoja v ceste, nech sa pohnem kamkoľvek. Akoby mi zase pripomínali, že čokoľvek potrebujete, vtesnáte do povolených dvadsiatich kilogramov a jedného kufra. V prípade núdze aj menej. Aj nič. Lebo to, čo sme, nie sú veci.

Marek H. Eliáš

Marek H. Eliáš

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hyena je hyena je hyena. Zoznam autorových rubrík:  KlokaNovinyŠpitálske zážitkyPrírodopisPanic RoomAktuálneDivnosprávy(Ne)KultúraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu